עלה בדעתי (23)

לפעמים נשאלת השאלה "מה נשמע", לא כמחווה נימוסית רטורית, אלה כהתעניינות כנה מצד חבר קרוב, שמצפה לפירוט מעבר ל"בסדר" הסטנדרטי. אבל למען האמת, תשובה אמיתית על השאלה הזו אינה בנמצא, כי אם אני מנסה באמת להסביר את המצב לאשורו, ולפרט מה קורה ומה העניינים, אני מוצא את עצמי מנסה לתאר ערפל: לא מוגדר, משתנה בזמן. והמתעניין נראה לי כמישהו שאומר לי, "תאר לי את הערפל של חייך. תאר לי ערפל אחד בצורה שאוכל להבחין בינו לערפל אחר."

והערפל, הוא ערפילי, זה הכול. לא נולדה השפה שתתאר בצורה מוצלחת ערפל. ובכלל, אין לכל אחד ערפל אחר. כי לערפל איו גבולות. ו"המצב" של כולנו הוא חלק מערפל אחד אדיר ובלתי נגמר. אז "הכל בסדר". ו"יהיה בסדר". וזה הכול.

8 תגובות to “עלה בדעתי (23)”

  1. נ' Says:

    גם בערפל הדברים הקרובים בולטים, וההר הגדול מוצרן לצללית.
    חוץ מזה, http://en.wikipedia.org/wiki/Fog#Types

  2. של ברמן Says:

    וואו. הרסה העובדה את המטאפורה. אך האם אפשר להבדיל בין שני ערפילים מאותו סוג?

  3. זיו ק Says:

    אז מה נשמע של ברמן?
    לא אותרת בספר הפרצופים אבל הצלחנו לבסוף לאתר אותך כאן!
    שמע, מתארגן פגש של מספר אנשים בודד מקהילת המדענים הערסים (שאליה השתייכת כמדומני במחזור חיים אחר), בכדי שנוכל לשאול אחד את השני מה נשמע ועוד כל מיני.
    צור קשר אם ברצונך לפזר את הערפל.

  4. של ברמן Says:

    הי זיו
    מולך בדוא"ל

  5. איציק Says:

    אבל כמה יפה זה כשאתה מתרחק מהערפל ומביט בו מבחוץ?
    פתאום כל חלקיקי המים הקטנים, שלכל אחד ואחד מהם היתה משמעות משלו, משתלבים לכדי ענן גדול. שמשום מה, יש לו צורה של ארנב.

  6. המתלמד Says:

    לפעמים ממה נשמע יכולה להיוולד דווקא שיחה עמוקה. כנות. שיתוף. יצירה חדשה. לפעמים קווים מקבילים, שלעולם מכונסים בעולמם הסגור, מצליחים להפגש בזכות זה.

    אני מאמין במה נשמע.

  7. Brad Says:

    Nice. Very Kafka

  8. nancy Says:

    יפה.
    זו אחת הסיבות שאני לא מאמינה ב"מה קורה?" כתחליף ל"היי" או "שלום".
    יום אחד, כשמישהו ישאל אותי ויגדיש את סאת ה"מה קורה?", אני חושבת שאעצור מלכת ואענה לו בפירוט רב.

כתיבת תגובה

