העולם שלי

(מכתב אהבה ישן שנחשף בחפירות ארכיאולוגיות בביתנו לאחרונה)

 

25.9.02

 

העולם שלי

 

יש מקום בו אוסף הצלילים, הריחות, הצבעים והתנועות שנקרא יקום נפגש עם בליל הפחדים, התמיהות, הזיכרונות והרצונות שנקרא אני.

היכן נמצא המקום הזה?

הוא נמצא בדיוק במקום בו אוסף התאוות, החששות והמאווים שנקרא גבר נוגע בצביר התקוות, הפיתויים והתשוקות שנקרא אישה.

אך מהו המקום הזה? האם זהו הגוף? האם זוהי הרוח?

זהו העולם. ומהו העולם? העולם הוא המקום אליו אנו מתעוררים מחלום, רק בכדי לגלות שהוא אינו אלא חלום נוסף, חלום בתוך חלום בשרשרת.

כי העולם אינו מקום, העולם הוא תחושה. תחושת הודאות שאופפת את המקיץ האמיתי, הודאות ששוברת כל שרשרת של יקיצות מדומות…עד היקיצה הבאה.

אך אנו אוהבים את התחושה הזו של העולם. העולם הוא המשלים שלנו. איננו ממש קיימים בלעדיו.אם הוא טוב אלינו, אם הוא מחזיר לנו אהבה, זו התחושה הטובה ביותר. איזו תחושה נפלאה: להסתובב בעולם בו השמש מחייכת אלייך, האוויר רוקד סביבך, והעצים שותקים כדי לא להפריע, מחייכים אלייך בנחת בעוברך לידם בדרכך.

ובכל זאת, לעולם יש לפעמים את השיגעונות שלו.

העולם שלי, למשל, אוהב לפעמים לישון עד מאוחר. טוב, הוא עייף. סך הכול העולם שלי עובד די קשה, ולפעמים אפילו שוכח קצת את עצמו. הוא גם קצת מתוח: הוא יודע שזו אחריות לא קטנה להיות עולם של מישהו. זה גם לא קל, בנוסף לשאר המטלות שיש לו מלבד להיות "עולם".

כן, זה העולם שלי. וזה עולם נפלא, כי הוא אוהב אותי. והוא סולח לי. והוא מזכיר לי שגם אני העולם שלו כמו שהוא העולם שלי. ויש לו שם יפה לעולם שלי:

מיכל.

השפתיים נפתחות בתנועה עולה, ומסיימות בשריקה וגלגול של הלשון: מי-כל.

שם יפה, תודו.

וחוץ מהשם שלו, יש בו הרבה דברים יפים וטובים, בעולם שלי. אבל שתי התכונות הכי טובות בעולם שלי, שתי התכונות האהובות עליי במיוחד הן:

  1. שהוא אמיתי (באמת אמיתי)
  2. שהוא שלי

וזהו.

(בינתיים)

 

נ.ב.

לגבי "אמיתי":

ראיתי לנכון להבהיר למה אני מתכוון ב"אמיתי". אמיתי לגבי אינו תיאור של קיום או אי-קיום של עצם או מאורע בחלל ובזמן. לומר על משהו שהוא אמיתי זה לא רק להגיד עליו שהוא ישנו. משהו יכול להיות קיים ויחד עם זאת להיות לא אמיתי. כי "אמת" היא אינה אופרטור לוגי, אלא תכונה פנימית של הלב, המתאחדת ברמות הבסיסיות ביותר עם "יופי".

את "שלי" אני חושב שכולכם מבינים.

תגובה אחת to “העולם שלי”

  1. רשקולניקוב Says:

    יפה.

כתיבת תגובה

